Производител

ПРОБЛЕМИ И ЦЕЛИ

lip stick

Хранителни добавки за сън

Сортирай по:
Лимит:
Показване от 1 до 2 от общо 2 (1 страници)

Описание

Колко часа сън ни е необходим на ден?

Има много причини, поради които спим. Науката все още няма точно обяснение. Съществуват няколко водещи теории, като истинската причина най-вероятно е комбинация от всички.

Ето и по-значимите причини, които ни карат да се отдадем на сладък сън по 8 часа на вечер:

  • Съхранение на енергия – имаме нужда от по-малко енергия, докато спим;
  • Преорганизация на нашите спомени и информацията, която сме погълнали през деня;
  • Физическо възстановяване – докато спим, тялото ни обновява и изгражда определени тъкани, нервни клетки, неутрализира невротоксини и възобновява биохимичните процеси в тялото;
  • Психическо възстановяване – това е и моментът, в който нашият мозък се възстановява.
  • На практика сънят наистина е начин да „презаредим батериите“, но има и още много функции.
  • Повече от 8 часа сън на нощ може да доведе до депресия, високо кръвно налягане и сърдечни заболявания. Според проучване хората, които спят средно 9 часа на нощ, са два пъти по-застрашени да развият болест на Паркинсон, отколкото тези, които получават 6 часа или по-малко сън.
  • Липсата на сън причинява раздразнителност, промяна в настроението, липса на инхибиране и затруднения с фокусирането и концентрацията. При по-сериозно нарушение на съня са възможни и симптоми като забавена реч, апатия, нарушена памет, дефлирана емоционална реакция и неспособност за многофункционалност.

Как можем да подсилим съня си по натурален път?

  • Валерианът е препоръчван за успокояване на нервите, по-лесно заспиване и по-спокоен сън в продължение на много години.
  • Мелатонинът като хранителна добавка е много добре научно подкрепен. Безопасен и по никакъв начин не вреди на организма. Не води до нарушаване на собствената секреция на тялото, както много хора си мислят. Влияе положително на безсънието, подобрява качеството на съня и намалява чувството за отпадналост при полети на дълги разстояния. Доза от 1 до 3 мг мелатонин приета около 30-60 минути преди лягане ще свърши добра работа при повечето хора.
  • Магнезият е изключително полезен дори и да не се използва за подобряване на съня. Минералът има много добър релаксиращ ефект върху мускулите и нервната ни система. Относно връзката му със съня са правени доста изследвания и такава връзка ясно съществува. Не е напълно ясно обаче каква е тя и дали е само една. От една страна се забелязват нарушения в съня при хора (и плъхове) с магнезиев дефицит. От друга страна се наблюдава повишаване на мелатонина след прием на магнезий. Ако магнезият се приема просто с релаксираща цел преди лягане, 400 мг цитрат са една добра доза.
  • Теанин (или л-теанин) представлява аминокиселина, намираща се най-вече в чая. Тъй като натрупаният стрес през деня е една от основните причини да не спим добре, подобни релаксанти биха помогнали, макар и косвено. Може да го приемате както по време на деня, така и преди лягане. Стандартна и работеща доза е около 200 мг л-теанин, а ефектът достига пик около 40-60 минути след прием.

Как Biotica ни помага в избора?

Всички наши продукти са изготвени, чрез най-високите съвременни технологии с отговорната грижа към околната среда, без компромис в качеството на изходните субстанции.