Производител

ПРОБЛЕМИ И ЦЕЛИ

lip stick

ХОЛЕСТЕРОЛ

Сортирай по:
Лимит:
Показване от 1 до 9 от общо 9 (1 страници)

Описание

Каква е разликата между добрия и лошия холестерол?


Всички сме чували, че „високият холестерол убива“, но знаем ли какво всъщност се крие зад тези думи?
Холестеролът е мастна субстанция, която тялото ни произвежда и се намира в липидите в кръвта. По-голямата част от холестерола в кръвоносната ни система (75%) се произвежда от черния дроб, а останалите 25% идват от храната, която консумираме. Холестеролът е жизненоважен за правилното функциониране на организма. Всяка клетка в човешкото тяло съдържа холестерол. Той е в клетъчните мембрани и повечето тъкани и спомага за синтезирането на хормони и за производството на витамин D.
Холестеролът е едновременно добър и лош. Когато е в нормални нива, той е жизненоважен за организма ни. Но, когато концентрацията му в кръвта ни стане прекалено висока, той става тиха заплаха, която ни предразполага към сърдечно-съдови заболявания.

Препоръчително е всички хора на възраст над 20 години да изследват нивата на холестерола си на всеки четири до шест години. Това става чрез изследване на кръвта, което измерва три неща:
  • HDL холестерол (добър холестерол)
  • LDL холестерол (лош холестерол)
  • Триглицериди
Здравословния HDL холестерол може да предпази от инфаркт и инсулт. Ниските нива на HDL холестерол увеличават риска от сърдечни заболявания. Важно е да отбележим, че HDL холестеролът не елиминира напълно LDL холестерола. Само от една четвърт до една трета от холестерола в кръвта се пренася от т.нар. “добър” холестерол.
Високият холестерол може да бъде наследен, но много по-често той се получава в резултат на нездравословен начин на живот. Правилното хранене и редовната физическа активност са най-добрата превенция на високия холестерол, а също така и най-ефективният „лек“ за намаляването му.
Рискови фактори за висок холестерол:
  • Наднормено тегло и затлъстяване – наднорменото тегло е един от най-силните рискови фактори за висок холестерол. Хора с индекс на телесна маса по-висок от 30 са с много висок риск за образуване на висок холестерол.Обиколка на талията – рискът за образуване на висок холестерол е в пряка корелация с обиколката на талията. Мъже с талия над 102 см и жени с обиколка на талията над 89 см са с повишен риск за висок холестерол.
  • Неправилно хранене – честото консумиране на животински мазнини и транс мазнини може значително да повиши риска от висок холестерол. Първата стъпка, за да подобрим холестерола, е да премахнем всички източници на транс-мазнини. Освен, че директно може да доведе до покачване на холестерола, неправилното хранене е отговорно и за покачване на теглото, което само по себе си също е рисков фактор за висок холестерол.
  • Липса на физическа активност – Редовната физическа активност повишава нивата на „добрия“ HDL холестерол, като в същото време спомага за увеличаване размера на частиците, формиращи „лошия“ LDL холестерол, което го прави по-безопасен
  • Пушене – тютюнопушенето уврежда стените на кръвоносните съдове, правейки ги податливи за образуването на мастни депа. От друга страна пушенето може да доведе и до намаляване нивата на добрия холестерол.
  • Диабет – Високата кръвна захар допринася за по-висок LDL и по-нисък HDL холестерол, като  еднoвременно с това уврежда вътрешните стени на артериите.

Как можем да контролираме нивата му?

  • Консумирайте много плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни и ограничете солта
  • Ограничете количеството на животинските мазнини, откажете се от транс мазнините и консумирайте полезни мазнини в умерени количества
  • Разделете се с излишните килограми и поддържайте здравословно за вас тегло
  • Откажете се от пушенето
  • Бъдете физически активни възможно най-често. Достатъчно е да започнете като увеличите времето си за ходене пеша
  • Ограничете алкохолните напитки.
Спазването на подходящия за вас индивидуален хранителен режим, съобразен с вашите цели, здравословно състояние и начин на живот ще ви помогне да въведете всички тези промени в ежедневието си и да постигнете и задържите желаните килограми, като се научите да се храните правилно.

ХОЛЕСТЕРОЛ КЛИЙНЪР е продукт от изцяло натурални съставки, който доказано намалява количеството на лошия хорестерол в организма. Съдържа концентрирани екстракти от бял трън, зелен чай, чесън, Витамин В3 (ниацин), фолиева киселина, Витамин С (аскорбинова киселина). 

Профилактичното приемане на ХОЛЕСТЕРОЛ КЛИЙНЪР помага за поддържане нормални нива на холестерол в кръвта и поддържане на максимална еластичност на кръвоносните съдове.