50% ОТСТЪПКА ⚡ ANDROFIX - ЗА ЗДРАВЕТО НА ПРОСТАТАТА ⚡

Топ 10 плодове за ядене при диабет

За съжаление в наши дни все по-често чуваме за заболяване като диабет, което налага строги ограничения на обичайното меню.
В опит да намалят нивата на кръвната захар, диабетиците често ограничават приема на плодове, но днес е установено, че много от тях не само не са вредни, но дори полезни за лечението на това заболяване. Да следите отблизо гликемичния си индекс и размера на порцията е от ключово значение, но ако имате някакви съмнения относно определена храна, най-добре е да обсъдите диетата си с Вашия лекар.
За днешния преглед подбрахме 10 плода, които при спазване на гореспоменатите условия могат да подпомогнат тялото с диабет.

  • Грейпфрут

Според много специалисти грейпфрутът е признат за най-антидиабетния плод поради съдържанието на специално вещество нарингенин, което увеличава податливостта на диабетиците към техния собствен инсулин, нормализира нивата на холестерола и насърчава загубата на тегло. Нисък гликемичен индекс, витамини С и Р, здравословни фибри - грейпфрутът има много предимства за диабетиците. Съветваме ви да ядете 200-300 грама пулп дневно, както пресни, така и под формата на смутита и сокове.

  • Портокал

След цитрусовия си аналог, портокалът също е в списъка на най-здравословните плодове за диабет, който съдържа големи количества бета-каротин, лутеин и витамини А, С и Е. Фолиевата киселина и калий, също включени в състава му, могат да помогнат за нормализиране на кръвното налягане. и разтворимите фибри помагат да се поддържа кръвната захар под контрол и понижава холестерола. Не забравяйте за количеството - 200 грама целулоза на ден ще бъдат от полза.

  • Ягоди

Нищо не може да се сравни с порция ягоди за сладка, здравословна закуска! Подобно на много плодове, ягодите се отличават със своя нисък гликемичен индекс и мощен комплекс от антиоксиданти, които стимулират имунната система и неутрализират вредните странични метаболитни продукти. Антиоксидантите в плодовете също са полезни за зрението, като осигуряват защита срещу дегенерация на ретината и диабетна катаракта. И въпреки че ягодите могат да се наслаждават безкрайно, експертите препоръчват да се ограничи порцията до 250 грама плодове на ден.

  • Череши

С един от най-ниските гликемични индекси на всички плодове, черешите също са с високо съдържание на антиоксиданти и коктейл от хранителни вещества: бета-каротин, витамин С, калий, фибри и фолиева киселина. Черешите съдържат и антоцианини, полезни за диабетици - вещества, които спомагат за понижаване нивата на кръвната захар, като увеличават производството на инсулин. Половин чаша череши може да се препоръча за ежедневната ви порция хранителни вещества.

  • Праскови

Сладкият вкус на сочни зрели праскови е достъпно и здравословно лечение за диабетици. Тези плодове са просто склад на фибри, антиоксиданти, имуностимулиращ витамин С и специални фенолни съединения, които подобряват метаболизма на клетъчно ниво. Разбира се, както при другите плодове, не бива да се облягате на праскови при диабет - за лечебния ефект е необходим само един плод на ден.

  • Круши

Крушите също могат да се считат за лек за диабет. Тези плодове са богати на витамини А, В1, В2, С, Е и фибри, които спомагат за регулирането на нивата на кръвната захар. Крушите помагат за понижаване на нивата на холестерола, укрепват имунната система и подобряват здравето на храносмилателната система. Освен това крушите са с ниско съдържание на въглехидрати и тяхната консумация е особено полезна за хората с диабет тип 2, повишавайки цялостната им чувствителност към инсулин.

  • Сливи

Една порция от 0,5 чаши тъмни сливи дневно може да помогне значително в борбата с нивата на кръвната захар. Наличието на антоцианини, елагова киселина и хидролизуеми танини в сливите прави тези плодове изключително полезни за пациенти с диабет. Сливите също помагат да се контролира превръщането на въглехидратите в кръвна захар и да се справят с прекомерната жажда и често уриниране - проблеми, често срещани сред диабетиците.

  • Ябълки

На Запад има поговорка „За ябълка на ден и няма да ти трябва лекар“. Също така е от значение за лечението на диабет - сочните плодове са богати на разтворими фибри, витамин С и антиоксиданти. Подобно на крушите, ябълките съдържат пектин, който помага за прочистването на тялото отвътре. Пектинът също може да намали нуждите от инсулин с до 35 процента. Освен това ябълките помагат за предотвратяване на инфаркти, намаляват риска от рак и защитават зрението, което е толкова уязвимо сред хората с диабет. Разрешено сервиране: 1 средна ябълка на ден.

  • Боровинки

Тези плодове са в състояние да помогнат на диабетиците поради съдържанието на танини и гликозиди, които регулират нивата на кръвната захар. Общоизвестно е също, че боровинките помагат за запазването на зрението, включително защита на ретината от развитието на диабетна микроангиопатия, укрепване на кръвоносните съдове и нормализиране на кръвообращението. Чаят от боровинки, приготвен от пресни или сушени плодове, напоени с вряща вода, е особено полезен при диабет.

  • Киви

За радост на феновете на този плод е установена положителна връзка между консумацията на киви и понижаването на нивата на кръвната захар. Кивито съдържа витамини С, Е и А, флавоноиди, калий и големи количества бета-каротин, който осигурява защита срещу свободните радикали и подобрява цялостното здраве. В допълнение, яденето на плодове киви на ден зарежда тялото с повече фибри, които помагат за контрол на кръвната захар и понижават холестерола.

НАЙ-НОВИТЕ МЕДИЦИНСКИ ПРОУЧВАНИЯ ПОКАЗВАТ…
Че клетките на панкреаса, които са отговорни за производството на инсулин, могат да бъдат стимулирани да запазят по-дълго функционалността си също и да бъдат възстановявани до определено ниво.

Благодарение на билковия си състав ДИАБЕКСИН подпомага регулирането на кръвната захар и поддържане въглехидратната обмяна в организма.

Има подобно на инсулина действие, което подпомага за стимулиране отделянето на инсулин от бета-клетките на панкреаса и съдейства за понижаване на кръвната захар, като действа на няколко различни нива. Допринася за забавяне изпразването на стомаха, за да намали резките покачвания на кръвната захар след хранене и съдейства за подобрение ефективността на инсулина и чувствителността към него.

ДЕЙСТВИЕ:

  • Поддържане на нормалните нива на кръвната захар при диабетици;
  • Поддържане на въглехидратната обмяна в организма;
  • Повлияване инсулиновата резистентност посредством подобряване чувстителността на клетките и подпомагане правилното усвояване на глюкозата;
  • Поддържане на нормални метаболитни функции на клетките;

Търсене

Категории

Реклама

ss
af
ba
rr
ar
pk

Свързани продукти

Отзиви

Все още няма отизиви за тази новина