✅ Безплатна доставка за поръчки над 30 лв. ✅

5 лесни съвета за контрол на паник атаките

Натовареното и стресирано ежедневие, в което живеем, оказва сериозно влияние върху психиката. Паническите атаки стават все по-широко разпространени, застигайки около 10% от населението, сочат международни проучвания. Голяма част от пациентите успяват да се възстановят и без лечение. Според експертите, по-често паник атаките се появяват при жените, отколкото при мъжете. Обикновено започват в края на юношеството или след преминаване на 50-годишна възраст.

Характерно за паническата атака е внезапния страх и дискомфорт, който изпитваме. Симптомите на тревожност обикновено се развиват в рамките на 10 минути, след което човек се успокоява.

Пристъпите могат да бъдат “очаквани” и “неочаквани”. Първите са когато тревожната ситуация е свързана с конкретна фобия - например при човек, който се страхува от змий, височина, затворени пространства и други. “Неочакваните” са паническите атаки, които възникват спонтанно, без видима причина. 

Учестеното дишане или т.нар. хипервентилация може да се разглежда като симптом на паническа атака, както и да е причина за нейното възникване. Това се наблюдава при повече от половината случаи на пристъпи на паника. В такива ситуации човек изпитва чувството, че има недостиг на кислород, но всъщност в организма се случва точно обратното - има излушук от кислород, вследствие на учестеното дишане. 

Как може да се справим с хипервентилацията?

Днес ще разгледаме няколко полезни и практични съвета, които препоръчани от паникатака.бг.

  1. Започнете да дишате в дланите си. Когато дишате възхухът, който издишвате, вие насищате кръвта с въглероден диоксид и по този начин състоянието ви се нормализира.

  2. Задръжте дъха си колкото се може по-дълго. Опитайте се да издържите поне 10-15 секунди. Повторете упражнението няколко пъти, за да се справите с хипервентилацията.

  3. Започнете бързо ходене или тичане, като вдишвате и издишвате само през носа. Това ще облекчи състоянието ви. Намалете броя на вдишванията. Опитайте се да не вдишвате повече от 10 пъти в минута. Контролирайте дишането, то трябва да е спокойно и плитко.

  4. Вдишайте през носа и издишайте през устата със свити устни. Представете си например, че изстудявате лъжица със супа. Нека издишването на въздуха продължи колкото се може по-дълго.

  5. Страхът и безпокойството винаги са свързани с промяна на дишането. Затова основната задача е да се опитате да се успокоите. Съсредоточете се и се опитайте се да игнорирате това, което ви се случва. Концентрирайте се върху някой приятен спомен или си представете как лежите на мека зелена поляна и слънчевите лъчи ви галят по лицето. Важно е да отвлечете вниманието си от проблема, вие изберете как.

При тревожност и напрежение фитотерапевтите препоръчвчт използването на билкови продукти за успокоение. 

РЕЛАКСАН e български продукт на билкова основа, съдържащ чисти екстракти с доказано действие, благодарение на които:

  • Успокоява и тонизира, редуцира страничните въздействия от стреса;
  • Подобрява съня и общото психическо състояние;
  • Намалява възбудимостта на нервната система;
  • Има изразено антидепресивно действие;
  • Действа терапевтично при неврози;
  • Оптимизира работата на централната и периферната нервна система;
  • Оказва благоприятен ефект при стрес и психически натоварвания;
  • Спомага за поддържане качеството на съня, като регулира ритъма на бодърстване и сън;
  • Подходящ при нощен тип работа или при часова разлика;

Научете повече за РЕЛАКСАН: 
https://biotica.bg/relaxan-borba-s-depresiyata-bez-privikvane
За връзка с консултант, тел.: 0877 72 10 40

Търсене

Категории

Свързани продукти

Отзиви

Все още няма отизиви за тази новина