Как да се справим с депресията

Освен влошеното качество на живот депресията влияе деструктивно върху здравето на човека, като се превръща в рисков фактор за сериозни заболявания, такива като захарен диабет и онкологични заболявания.


За съжаление, несвоевременното лечение или нежеланието да се излезе от това състояние води до следните усложнения:

  • Заболявания на сърдечносъдовата система.
  • Повишава се рискът от инсулт или инфаркт, нарушава се сърдечният ритъм, появяват се признаци на хипертония или хипотония.
  • Алкохолизъм. По-често депресията води до алкохолизъм при мъжете, отколкото при жените.
  • Разстройства в сексуалната сфера. Депресията се отразява пагубно на сексуалния живот на човека. Нерядко последиците се изразяват в признаци на намаляване на либидото, проблеми с ерекцията.
  • Нарушения на репродуктивното здраве. Вследствие на продължителна депресия или стрес, който я е предшествал, може да се наблюдават хормонални нарушения в организма, които водят до репродуктивна дисфункция.
  • Нарушения на съня. Човек, който страда от депресия, често се оплаква от нарушения на съня. Болният се измъчва от безсъница, тревожен сън или обратното – хиперсомния. Понякога нарушенията могат да бъдат скрити: човек в това състояние се събужда често, постоянно сънува кошмари, говори или ходи насън.

Какви са нейните симптоми?

Към типичните (основните) симптоми на депресия се отнасят следните:

  • потиснато настроение, което не зависи от обстоятелствата, за дълъг период от време (две седмици и повече);
  • анхедония — загуба на интерес или удоволствие от дейност, която преди е била приятна;
  • изразена уморяемост, „упадък на силите”, които се характеризират със стабилност на това състояние (например в продължение на един месец).

Допълнителни симптоми:

  • песимизъм;
  • чувство за вина, безполезност, тревога (или) страх;
  • понижено самочувствие;
  • неспособност за концентрация и вземане на решения;
  • мисли за смърт и (или) самоубийство;
  • нестабилен апетит, наблюдава се намаляване или увеличаване на теглото;
  • поява на сладък вкус в устата без съответния дразнител (glycogeusia)
  • нарушен сън, наличие на безсъние или повишена сънливост.

Какво е известно за влиянието на социалното взаимодействия върху менталното и физическо здраве?

През дълги периоди от време социалната изолация може да увеличи риска от появата на множество здравословни проблеми, в това число сърдечни болести, депресия, деменция и дори смърт. Метанализ на научната литература от 2015 г., осъществен от Джулиан Холт-Лънстад, психолог изследовател от Университета Бригъм Янг, и колегите ѝ, стига до извода, че хроничната социална изолация увеличава риска от смърт с 29 на сто.

Това е така може би, защото социалните контакти може да ни предпазят от негативните влияния на стреса. Лабораторни проучвания на екипа на Холт-Лънстад показват, че присъствието на приятел може да намали сърдечносъдовата реакция на човек при стресираща задача. Дори има корелация между социалната свързаност и реакциите при стрес.

„Дори само фактът, че знаете, че има някой, на когото можете да разчитате при нужда, е достатъчно да намали някои от тези реакции, дори и този човек да не присъства физически“, казва Холт-Лънстад.


Какви са ефектите от социалното изолиране заради Коронавируса е отворен въпрос.


Имам две конкуриращи се хипотези, казва Холт-Лънстад.

  • „От една страна съм притеснена, че това може да увеличи тежестта за хората, които вече са изолирани и самотни, а и може да привлече други към навика да общуват по-малко."
  • По-оптимистичната възможност е хората да намерят начини да продължат да си общуват като спазват предпазните ограничения, смята тя

Ефикасните хранителни добавки при стрес и депресия?

  • Омега-3 -нови изследвания показват и, че Омега-3 мастните киселини също могат да спомогнат намалянето на тревожността. Храни, богати на омега-3 са риба, морски дарове, ленено семе, семена от чиа, бобови растения, горски плодове и други.
  • Витамин D-Колко често се излагате на пряка слънчева светлина? Това помага за синтеза на важния витамин D, който е ключов, що се отнася до нашето психично здраве, депресия и тревожност. Дефицитът на витамина се свързва с лошото настроение. Освен под формата на хранителна добавка, може да си го набавите и консумирайки гъби, по-мазни риби, млечни продукти, яйца.
  • Шафран - може да бъде от полза при лека до умерена депресия и има подобен ефект на имипрамин.
  • Жълт кантарион - безопасна билка, с анти депресантен ефект.
  • Годжи - усещането за благосъстояние и подобряване на общото здраве.
  • Валериан - Известна е предимно със свойството си да успокоява нервната система. Екстракт от валериан е основен компонент на много съвременни препарати за лечение на безсъние и невроза.
  • Πacифлopa e пpизнaтa зa мoщнo нaтypaлнo cpeдcтвo зa бaлaнcиpaнe нa нepвнaтa cиcтeмa, oщe oт вeĸoвe. Бoгaтa нa флaвoнoиди и ecтecтвeн cepoтoнин, тя e oтличнo cpeдcтвo зa нaмaлявaнe нa cтpeca и нaпpeжeниeтo, пoмaгa зa пo-лecнo зacпивaнe и пълнoцeнeн cън.

РЕЛАКСАН комплекс от билкови екстракти с доказано действие, благодарение на които:

  • Успокоява и тонизира, редуцира страничните въздействия от стреса;
  • Подобрява съня и общото психическо състояние;
  • Намалява възбудимостта на нервната система;
  • Има изразено антидепресивно действие;
  • Действа терапевтично при неврози;
  • Оптимизира работата на централната и периферната нервна система;
  • Оказва благоприятен ефект при стрес и психически натоварвания;
  • Спомага за поддържане качеството на съня, като регулира ритъма на бодърстване и сън;
  • Подходящ при нощен тип работа или при часова разлика;

СИМПТОМИ ПРИ, КОИТО ПРЕПОРЪЧВАМЕ РЕЛАКСАН:

  • Разстройства на съня
  • Състояния на тревожност
  • Безпокойство и висока тревожност
  • Безсъние
  • Стрес
  • Чувството на потиснатост
  • Ускорен пулс
  • Нервност
  • Чувство на обърканост
  • Алкохолизъм
  • Мускулни и ставни проблеми
  • Болки от различен характер (вкл. главоболие)

Търсене

Категории

Реклама

pk
ba
rr
ar
ss
af

Свързани продукти

Отзиви

Все още няма отизиви за тази новина