✅ Безплатна доставка за поръчки над 50 лв ✅

ХРАНЕНЕ ПРЕЗ ЛЕТНИТЕ ЖЕГИ

За да се чувствате комфортно дори при най-високите температури, ето 5 правила за здравословно хранене през летните жеги.  

Пийте много вода

Обикновено губим от 2 до 2½ литра течност на ден. Следователно, в нормални дни, трябва да пием около 6-8 чаши вода или друга .
Добрата новина е, че ако не обичате да пиете вода, тогава можете да я замените с различни напитки без захар, билкови запарки, любимите ви чайове и домашно приготвени лимонади. Плодовите сокове и смутита също се броят, но трябва да бъдат ограничени до 150 ml на ден, тъй като съдържат естествени, „свободни“ захари.

Слушайте тялото си

Ако загубите апетита си през лятото, това е съвсем нормално. Лекарите отбелязват, че сезонните промени, включително температурата и броят на дневните часове, влияят на апетита ни. През лятото има тенденция да намалява, особено когато ни е горещо. Една от причините за това е, че тялото се опитва да регулира температурата. Той свежда до минимум функциите, генериращи топлина, като храносмилането. 
Подобно намаляване на апетита е извън нашия контрол. Но за да не припаднете гладни по време на летните разходки, е необходимо да консумирате храна, която е богата на основни хранителни вещества. 

Намалете броя на консумираните калории

Яжте храна, която ви кара да се чувствате сити и доволни. И тялото ви няма да иска да консумира много калории. Така че в крайна сметка можете да загубите тези излишни килограми. Не забравяйте растителните мазнини. Авокадото, ядките, тофуто ще помогнат за насищането на тялото и ще го снабдят с необходимите елементи.
Изберете също плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни. Консумирайте колкото се може повече сезонни плодове. Дините, черешите, ягодите и малините ще бъдат чудесни спътници по време на лека закуска и определено няма да ви добавят излишни килограми.
Освен това винаги търсете по-здравословни алтернативи на типичните висококалорийни летни лакомства. Купете си сладолед без мазнина или захар. Или опитайте сорбет. Това е нискокалорична, освежаваща алтернатива на обикновения плодов лед. Експериментирайте и не забравяйте да контролирате порциите си!

Изключете някои храни от вашата диета

Списъкът с 5 правила за здравословно хранене през летните жеги включва и отказ от някои ястия, ако е възможно, изключете пикантни, мазни, пържени и пушени храни. Той само увеличава изпотяването и се отлага върху тялото под формата на целулит и проблемни зони. По-добре наблегнетена зеленчукови салати, авокадо със извара и пълнозърнест хляб. Както и зеленчуци на скара, риба и птици, както и различни леки ястия от тиквички. 

Опитайте се да закусите възможно най-рано

За да бъдем по-точни, преди настъпването на екстремни горещини. Опитайте се да не пропускате това основно хранене . Това ще бъде отправна точка за цялото ви ежедневно хранене. На плодовете им отделете малко свободно място в зоната за обяд. Яжте въглехидрати и мазнини сутрин. И добавете протеини по желание. 

Търсене

Категории

Свързани продукти

Отзиви

Все още няма отизиви за тази новина