▶ НАД 100 ОФЕРТИ С НАМАЛЕНА ЦЕНА

Укротете тези хормони, за да спре напълняването

Конкретни стъпки за баланс, който пази здрави организма и тялото 


Хормоналният дисбаланс е изначалният “виновник” за почти всички беди и болести, които застигат тялото ни. Важно е да го засечем бързо и да вземем адекватни превантивни мерки.  
Завишени количества от едни хормони и дефицит на други в организма може да се прояви по десетки причини - генетични, възрастови, психосоматични, употреба на лекарства, пубертет, бременност, стресови събития или системно водене на нездравословен живот. 

Една от първите манифестации на хормоналната буря, особено при жените, е напълняването.

Натрупват се мастни образувания по меките части на бедрата и ханша, лицето и врата се раздуват, разширяват се вени, задържа се вода в организма. Често се усеща придружаваща умора в краката и ръцете, както и цялостна отпадналост, която продължава с дни и седмици. Жертва пада и психиката ни - чувстваме се напрегнати, изморени, нервни и разсеяни, а организмът ни попада в ситуация на повишен стрес, тъй като не може да се справи с ежедневните задачи. Така, хормоналният дисбаланс първо ни атакува с натрупване на килограми, а после сякаш скоростно “изцежда” психическите и физическите ни сили.

Кои са хормоните, отговорни за внезапните промени в тялото ни и как да ги озаптим без лекарства - кратките отговори събрахме тук: 

  • Прогестрон - Ниските нива на прогестерон пречат на баланса с естрогена и водят след себе си депресия, рязко наддаване на тегло и понижен тонус на организма. За да се предотврати, заложете на: повече сън, повишена физическа активност (разходки, тренировки на чист въздух), спрете противозачатъчните хапчета и приемайте билки, облекчаващи симптомите на менопауза, ако ви измъчват в момента.
  • Естроген - Всички нива на женския полов хормон, различни от нормата, водят до напълняване. При висок естроген се получава раздразнение на  панкреаса, който започва да произвежда повече инсулин. Това повишава нивата на кръвната захар, вследствие на което се наддава на тегло. Мастните клетки също произвеждат естроген – макар и малко. Тоест, колкото повече мастни клетки, толкова повече естроген! Когато в менопаузата яйчниците спрат да произвеждат естроген, тялото се опитва да си го набави от другаде. То превръща всяка допълнителна калория над базовата в мазнина – най-вече около корема. И съответно упорито отказва да изгори тези мазнини.

Ето как да го избегнем:

  • Консумирайте храни, богати на фибри, пресни плодове и зеленчуци (добре измити преди употреба!);
  • Изключете временно от диетата месото (често натъпкано с хормони, преди да се появи в магазините);
  • Спрете алкохола;
  • Заложете на физическа активност.

3. Лептин 

Това е хормонът, който казва на мозъка: “Спри - вече не си гладен!”. Наричат го “хормон на ситостта”. Когато е в норма, той ни възспира от преяждане. Тънкият момент е обаче, че всяка мастна тъкан отделя лептин. Затова ако разполагаме с такава в излишък и нивата на хормона са силно завишени, мозъкът става резистентен към сигналите и започва да ги пропуска. Така лептинът казва “Спри!”, но ние продължаваме на се тъпчем. 
Особено внимание към лептинът трябва да по време на продължителни диети, когато силно ограничаваме калориите. Прекалено ниските му нива ни оставят с постоянно чувство за глад, което рано или късно започваме да презадоволяваме. Това води и до популярният ”йо-йо” ефект след дълги диети. 

Как да поддържаме баланса?

  • Избягвайте захарта, дори фруктозата. Яжте не повече от 3 плода на ден.
  • Наблегнете на тъмнозелени листни зеленчуци;
  • Повече сурова, по-малко термично обработена храна;
  • Доставяйте си минимум 8 часа сън на ден;
  • Пийте много течности.

4.Кортизол

Самото прозвище “хормон на стреса” казва почти всичко за него. Освобождава се усилено от надбъбречните жлези при стрес, тревожност, преумора, гняв, наранявания. Когато нивата му са в норма, той регулира енергията. Когато продължително време остават високи, те могат да предизвикат хиперинсулинемия (много високи нива на инсулин) и от там – ускорено отлагане на вътрешни (висцеларни) мазнини и напълняване. 

Озаптете го със:

  • Сън - най-малко 8 часа на денонощие!
  • Стоп на мазните преработени храни и алкохола
  • Задължителна йога, медитация или релаксираща разходка сред природата на тишина всеки ден;
  • Изолиране от ситуации, предизвикващи стрес.

5. Тестостерон

Mоже и да е мъжкият полов хормон, но далеч не е чужд на женския организъм. Секретира се в дамското тяло и отговаря за контрол на либидото, костната плътност и мускулния тонус. Възрастта и стреса могат да доведат до рязкото му намаляване в организма, което води до загуба на костна плътност, мускулен тонус и затлъстяване. Можем да го избегнем с редовна физическа активност, меню, богато на фибри и включване на протеинови добавки. 

6.Тироидни хормони 

Щитовидната жлеза е отговорна за производството на хормони Т3, Т4 и калцитонин, които поддържат метаболизма, съня, сърдечната дейност, растежа и развитието на мозъка, наред с други важни функции.
Ако производството на тези хормони не е достатъчно, това може да доведе до хипотиреоидизъм, който е свързан с наддаване на тегло.
Симптомите са: запек, умора, депресия, забавен пулс. Напълняването. То се появява, тъй като метаболизмът се забавя поради хормоналния дефицит.

Можете да предотвратите проблеми с тироидните хормони като:

  • консумирате йодирана сол
  • приемате витамин D  
  • заложите на храна, богата цинк
  • ограничите алкохола
  • започнете активни тренировки
Както се вижда от изложеното, общото кратно в мерките за баланс на всеки от хормоните, заради които пълнеем, е активният начин на живот, лишен от тежки преработени храни, захар и алкохол. 
Ако имате нужда от съдействие за балансиране на хормоните, заложете на СЛИМ Х5 - ефективно природно решение за отслабване, отводняване и силен метаболизъм.

Той е букет от билкови екстракти, създаден по рецептурите на акад. Хлебаров, който:

  • Бopи цeлyлитa; 
  • Cтимyлиpa eнepгийния пoтoĸ в тялoтo;
  • Πoвишaвa тepмoгeнeзaтa;
  • Peгyлиpa мeтaбoлизмa;
  • Изгapя мaзнинитe;
  • Koнтpoлиpa тeлecнoтo тeглo;
  • Koнтpoлиpa aпeтитa;
  • Ocигypявa пълнa дeтoĸcиĸaция нa opгaнизмa;
  • Πoдпoмaгa изxвъpлянeтo нa зaдъpжaнитe тeчнocти в тялoтo;

Търсене

Категории

Свързани продукти

Отзиви

Все още няма отизиви за тази новина