✅ ВЕЛИКИ ОФЕРТИ | ЦЕНИ ОТ 24 ЛВ ✅

Депресията може да се наблюдава във всички възрасти

Депресията е състояние, което се характеризира с ниско настроение и нежелание за активност, имащи негативен ефект върху мислите, поведението, чувствата, светогледа и физическото благосъстояние на даден индивид. Депресираните хора могат да изпитват тъга, тревожност, празнота, безнадеждност, безпомощност, вина, безполезност, раздразнителност, неспокойствие и други.

Депресивното настроение не представлява задължително психично разстройство.


Това може да бъде нормална реакция на някои събития в живота, придружаващ симптом при някои заболявания, страничен ефект на някои видове терапия и други.
Повечето хора изпитват първият си депресивен епизод на възраст между 30 и 40 години, последвано от един малък пик на честота при възраст между 50 и 60 години. Рискът от поява на депресия се увеличава при наличие на неврологични заболявания, като болест на Паркинсон, инсулт или множествена склероза, и през първите 5 години след раждането. Депресивни разстройства се наблюдават по-често при индивиди, живеещи в градска среда, отколкото при такива, живеещи в селските райони.
Причините за възникване на депресия са комплексни. За нейната поява допринасят генетични, биологични и екологични фактори. При някои хора депресията може да се дължи на една единствена причина, докато при други тя се получава в резултат от комбинираното действие на няколко етиологични фактора. При много от пациентите, обаче, причината остава неизвестна.

Генетичните фактори играят важна роля за развитие на депресия, но сами по себе си не могат да бъдат посочени като причина за възникване на такава. Различни проучвания са изследвали моделите на заболеваемост от депресия в различни семейства, за да се определи наследствеността и да се прецени какъв процент от заболеваемостта се дължи на унаследяването на гени.
Установено е, че ако даден индивид има роднина, страдащ от депресивно разстройство, при него вероятно има 2-3 пъти по-голям риск от развитие на депресия, в сравнение с останалите. Въпреки това, не е правилно да се говори за унаследяване на депресията от родителите. По-скоро става въпрос за унаследяване на определен набор от гени, които предразполагат към развитие на депресия.
Депресията може да засегне всеки, по всяко време. Възможно е да се развие депресия с или без рисковите фактори, изброени по-долу. Въпреки това, колкото повече рискови фактори са налице, толкова по-голяма е вероятността от развитие на депресия.

Класическият депресивен синдром е съставен от три основни симптома:

  • болестно потиснато настроение (дистимия);
  • понижена действена активност (хипобулия);
  • забавен мисловен процес.

Как да преборим депресията без лекарства?

Болните от депресия често се чувстват безпомощни. Трябва обаче да не забравят, че освен психотерапията и приемът на медикаменти, съществуват много други начини, с които да преборим депресивните симптоми. Промяната в поведението - физическа активност, начин на живот, начин на мислене, е естествен начин за справяне с депресията.

Ето 10 прости начина, с които страдащите от депресия могат да преборят симптомите:

  1. Изграждане на рутина - според някои психиатри депресията нарушава нормалното протичане на ежедневните дейности. Един ден прелива в друг. 
  2. Поставяне на цели - когато даден човек е депресиран, често има чувството, че не може да постигне нищо. За да се пребори с това чувство, пациентът може да си поставя ежедневни малки цели, чието постигане ще повдигне духа му. С течение на времето целите могат да стават повече и по-сложни.
  3. Физически упражнения - физическите натоварвания водят до отделянето на ендорфини - хормони на удоволствието. Честите физически упражнения подпомагат за стимулиране на мозъчната дейност. Не са нужни прекалено големи натоварвания. Ходене пеша няколко пъти в седмицата например може да бъде достатъчно за начало.
  4. Здравословно хранене - не съществува конкретна диета, която да излекува депресията, но спазването на добри хранителни навици може да бъде полезно при депресия. Ако депресивното състояние често кара пациентът да преяжда, контролът върху храненето може да повиши самочувствието на пациента. 
  5. Отделяне достатъчно време за сън - депресията може да доведе до недоспиване, а недоспиването може да влоши депресията. За предотвратяване на този порочен кръг могат да бъдат направени някои промени в начина на живот. Например препоръчително е лягането за сън и ставането от сън да стават по едно и също време всеки ден. Желателно е да се избягват дрямките през деня. Отстраняването на телевизорът или компютъра от спалнята се препоръчва за навременно и бързо заспиване.
  6. Поемане на отговорност - при депресия човек може да иска да се дистанцира от живота и да се откаже да носи отговорност вкъщи и на работа. Активното участие в работния процес и домашните дейности може да подейства положително при лечението на депресия.
  7. Промяна в начина на мислене -  борбата срещу депресията в по-голямата си част е психическа. Когато човек е депресиран, той стига винаги до най-лошите заключения, оценявайки дадена ситуация. В тези случаи се препоръчва да се прибегне до логиката за справяне с тези негативни мисли. Например, ако болният се чувства като най-лошия човек на света, трябва да се замисли има ли наистина основание да мисли така. Ако болният смята, че никой не го харесва като човек, трябва да се замисли дали това е наистина така.
  8. Консултация със специалист преди прием на добавки, за които се смята, че помагат при лечението на депресия.
  9. Правене на нещо ново - препоръчва се страдащите от депресия да опитат нещо ново. Това може да е нещо съвсем обикновено като посещение на музей, четене на книга в парка, полагане на доброволен труд, учене на нов език. Започването на нещо ново променя нивата на допамин в мозъка, който е свързан с чувството на удоволствие и радост.
  10. Опитайте да се забавлявате - когато човек е депресиран, трябва да отделя време за неща, които му носят удоволствие.
На пазара ще намерите огромно разнообразие на продукти, които обещават успокояване и антидепресивно действие. Сред тях  се отличава РЕЛАКСАН с уникалното си действие:
  • Няма странични ефекти;
  • Не води до пристрастяване;
  • Не повлиява върху съпътстваща лекарствена терапия;
  • Формулата му е изцяло билкова и щади организма;
  • Специално разработените желатинови капсули се приемат лесно;
  • Високоефективен и с видими резултати за кратък период от време;
  • Допринася за оптимизиране на работата на централната и периферната нервна система;

Търсене

Категории

Свързани продукти

Отзиви

Все още няма отизиви за тази новина